Bomstadbaden camping ABs bokningsvillkor 2025
Detta avtal gäller för uthyrning av uppställningsplats för tält, husvagn och husbil samt för hyra av stuga. Förutom dessa villkor måste även ordningsreglerna följas när du bor och vistas hos oss. Vi förbehåller oss rätten att flytta dig till likvärdigt boende.
Bokningar gjorda via andra bokningsportaler (ex. booking.com/camping.se) kan ha andra bokningsvillkor.
Åldersgräns för bokning och tillträde
För att boka/ingå avtal med oss måste du vara 18 år eller i målsmans sällskap. Uppfyllande av åldersgräns är ett krav för att få tillträde till uppställningsplatsen/stugan. Legitimering kan komma att ske vid ankomst. Undantag gäller för grupper så som skola/förening.
Bokningsbekräftelse
Du ska få en skriftlig bekräftelse på din bokning. Bokningsbekräftelsen innehåller viktig information rörande din bokning. Kontrollera att innehållet i bokningsbekräftelsen överensstämmer med det du bokat. Hittar du felaktigheter i bekräftelsen, ska du upplysa oss om detta snarast.
In- & Utcheck
För bokning av stuga gäller incheckningstiden 15:00 samt utcheckningstid 11:00.
För bokning av campingtomt för tält, husvagn eller husbil gäller incheckningstiden 13:00 och utcheckningstiden 12:00.
När blir bokningen bindande?
Bokningen blir bindande när du erhållit en bekräftelse på din bokning från oss. Den kan göras på olika sätt; via e-post, post eller ”Mina Sidor” via vårt bokningssystem.
Öppet köp i 24 timmar
Du har öppet köp i 24 timmar om det är mer än 7 dagar kvar till ankomst.
Bokningsavgift
För bokning online tas ingen avgift ut. För bokning med personlig service tas en bokningsavgift ut på 135 kr per bokningstillfälle.
När ska jag betala för vistelsen?
Du betalar minst 30 % av beloppet inom 20 dagar från bokningstillfället som en anmälningsavgift.
Om du bokar tidigare än 30 dagar före ankomst kan du välja att delbetala på resterande belopp av vistelsen. Anmälningsavgift samt eventuella delbetalningar räknas sedan av från slutbetalningen. Slutbetalning ska vara oss tillhanda senast 30 dagar före ankomst om du bokat campingtomt eller stuga. Om bokningen görs 30 dagar före ankomst eller senare skall hela beloppet betalas vid bokningstillfället.
Sen eller utebliven betalning
Om du inte betalar den eventuella första anmälningsavgiften i tid har vi rätt att annullera din bokning. Om du är sen med din slutbetalning och trots påminnelser inte betalar hela beloppet, räknas det som en avbokning från din sida och då gäller reglerna för avbokning.
Vad gäller om jag vill ändra eller avboka en bokning med FLEX?
Om du vid bokningstillfället väljer prisalternativet ”Flex” kan du om- eller avboka fram till kl. 15.00 dagen före ankomst – utan anledning och få alla pengar tillbaka utom avbeställningsskyddet. Priset på avbeställningsskyddet är 10% av logikostnaden. Om du behöver avboka senare än 15:00 dagen innan ankomst eller väljer att avbryta pågående vistelse, krävs giltiga skäl som skall styrkas med relevant intyg från t.ex. läkare eller försäkringsbolag. Intyget ska komma in till oss senast 30 dagar efter datumet vistelsen avbokades. Efter mottagande av relevant intyg återbetalas belopp för ej nyttjad del av bokningen, exklusive avbeställningsskyddet.
Giltiga skäl:
- Vid dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art som drabbat dig själv, make/maka, sambo, dina föräldrar, barn, syskon eller medresenär,
- Att det inträffar någon annan allvarlig händelse utanför din kontroll, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i din bostad, som medför att det inte är rimligt att begära att du ska stå fast vid din bokning,
- Vid inkallelse till försvarsmakten eller civilförsvaret
- Om du på grund av arbetslöshet eller nyanställning är förhindrad att fullfölja din bokning.
Det belopp du ska återfå utbetalas senast 10 dagar efter att vi mottagit ett intyg som visar att du har rätt att avboka.
Vad gäller om jag vill ändra eller avboka min bokning med BAS?
Om du har gjort din bokning utan alternativet ”Flex” och därmed valt BAS-pris har du inte rätt att ändra eller avboka din bokning om det inte sker tidigare än 30 dagar före ankomst. Sker avbokningen senast 30 dagar före ankomstdag får du tillbaka 70 % av det avtalade beloppet. Gör du en ändring i bokningen som resulterar i ett lägre totalbelopp, betalas 70% av differensen åter.
Sker avbokningen 29 dagar före ankomstdag eller närmare inpå ankomst, eller om du avbryter pågående vistelse, återbetalas inga pengar.
Hur ändrar/avbokar man bokningen?
- Om du har bokat via mail, telefon eller via bomstadbaden.se kan ändra/avboka via telefon e-post eller via Mina sidor.
- Om du har bokat via camping.se ändrar/avbokar du din bokning via tel: +46(0)771-117 117, maila: service@camping.se eller logga in på mina sidor på camping.se Mina sidor.
- Om ni har bokat via www.booking.com loggar du in på ditt booking.com konto för ändring/avbokning
Camping Key Europe (CKE) alternativt Camping-ID
Vi är medlemmar i SCR Svensk Camping där Camping Key Europe (CKE) är obligatoriskt för boende på uppställningsplats för tält, husvagn och husbil. CKE-kortet finns att köpa som förmånskort alt. som kostnadsfritt Camping-ID. Båda alternativen kan tecknas kostnadsfritt/köpas på anläggningen alt. online innan ankomst. Läs mer här: https://www.campingkeyeurope.se/sv
Utebliven utcheck
Om du har missat att checka ut på avresedagen vid utsatt tid kommer vi att kontakta dig. Får vi inte kontakt med dig har vi rätten att flytta ut dina tillhörigheter/bagage för att möjliggöra städ inför kommande gäst. Vi kommer att debitera er för städ.
Vad har jag för rättigheter?
I händelse av vårt avtalsbrott, allvarliga störningar eller om tjänsten i övrigt avviker från uppgifter som
vi har lämnat eller vad du med fog har kunnat förvänta dig, har du rätt att kräva avhjälpande, prisavdrag eller hävning. Avtalsbrott eller annan brist i tjänsten som beror på orsaker utanför vår kontroll ger inte rätt till ersättning enligt detta avtal (se punkten gränser för campingplatsens kontrollansvar nedan).
Fel som uppstår under din vistelse ska omedelbart rapporteras till oss så att vi har möjlighet att avhjälpa felet. Om du underlåter att rapportera fel, kan du inte heller kräva ersättning.
Om du fått ersättning men inte är nöjd med denna ska du meddela oss detta inom 3 veckor (21 dagar) efter avresa. Detta kan ske muntligen, skriftligen eller via e-post. Vi rekommenderar e-post.
Gränser för anläggningens kontrollansvar
För det fall vistelsen inte kan genomföras på grund av ett hinder utanför vår kontroll och som vi skäligen inte kunde förväntats ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder vi inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit är vi fria från skadeståndsskyldighet eller andra påföljder.
Beror hindret på någon vi anlitat för att helt eller delvis genomföra campingtjänsten är vi fria från skadeståndsskyldighet endast om också den som vi har anlitat skulle vara fri enligt stycket ovan. Detsamma gäller om bristen beror på en leverantör som vi har anlitat eller någon annan i tidigare led.
Vad har jag för skyldigheter?
Under vistelsen på campingplatsen är du skyldig att förhålla dig till gällande ordningsregler. Överträdelse av ordningsreglerna för anläggningen, eller brott mot avtalet i övrigt, kan leda till att avtalet sägs upp med omedelbar verkan, varvid återbetalning av eventuell återstående hyresavgift inte kommer att utfärdas. Om du bor på campingen kommer du också att stå för kostnaden för hela hyresperioden och för eventuella återbetalningar till gäster som har drabbats eller andra skador.
Vad händer om vi inte kommer överens?
Om vi inte kan komma överens kan du bl.a. ta hjälp av följande tvistlösningsorgan:
- Visitas ansvarsnämnd, som är branschens egen reklamationsnämnd. Vi kommer att följa ansvarsnämndens rekommendationer. http://www.visita.se/mitt-foretag/Ansvarsnamnden/
- Allmänna reklamationsnämnden (se adress nedan) Allmänna reklamationsnämnden är godkänt tvistlösningsorgan enligt lagen om alternativ tvistlösning. Vi kommer att följa ARN:s rekommendationer.
- Du kan även vända dig till EU-kommissionens online-plattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr
Vi åtar oss inte att delta i andra alternativa tvistlösningsförfaranden än Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och Visita, men kommer att ta ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist. Det står dig även fritt att ta tvisten till allmän domstol.
Adress till ARN: Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
www.arn.se
GDPR – Integritetspolicy
Vi samlar in information som hjälper oss att tillhandahålla våra tjänster till dig, vilket inkluderar: e-post, namn, adressuppgifter och telefonnummer. Vi samlar in de här uppgifterna av flera anledningar. Dels för att göra din bokning och vistelse hos oss möjlig och så smidig det bara går, men också för att kunna skicka ut information, erbjudanden och nyhetsbrev till dig. I linje med den nya GDPR-lagstiftningen som träde i kraft den 25:e maj 2018 kommer vi i fortsättningen samla in så lite personuppgifter som möjligt om dig.
Information som lagras för att kunna skicka ut erbjudanden eller nyhetsbrev kommer att lagras hos oss tills dess att du själv drar tillbaka ditt samtycke. Uppgifter som registreras vid bokning lagras så länge som du själv väljer att vara gäst hos oss. Du har rätt att en gång per år utan kostnad, efter skriftlig begäran, få ta del av vilka uppgifter som registrerats, uppgift om hur dessa används, varifrån uppgifterna har hämtats samt att få information om eventuella mottagare till vilka uppgifterna har lämnats ut. Om du inte längre vill vara gäst hos oss och vill att informationen ska raderas kan du när som helst kontakta oss om lagen (exempelvis bokföringslagen) inte hindrar oss.
Läs hela vår Integritetspolicy på vår hemsida.
Ångerrätt
Ångerrätten enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler är undantagen avtal om inkvartering, logi eller fritidsaktivitet och därmed kan du inte ångra ett avtal om hyra av uppställningsplats för tält, husvagn och husbil eller stuga
Kontaktuppgifter till Bomstadbaden AB
Webbsida: www.bomstadbaden.se
Telnr: +46(0)54-53 50 68
Mail: info@bomstadbaden.se
Vid betalning
Bankgiro | 809-0094 |
Bank | Länsförsäkringar Bank |
106 50 Stockholm |
Vid betalning från utlandet
BIC: | ELLFSESS |
IBAN: | SE10 9020 0000 0906 0372 5562 |
Kontonr: | 37 255 62 |
Bank: | Länsförsäkringar Bank |
106 50 Stockholm |
Boende för alla

STUGOR
Vi erbjuder en rad olika typer av stugor. Allt från mindre faluröda stugor till större stugor på 54 kvadrat med egen altan. Du bor lika bekvämt som i din egen sommarstuga.

HUSVAGN
Välj bland många olika typer av tomter utifrån dina önskemål. Vi har allt rån natursköna tomter eller tomter med utsikt över Vänern.

HUSBIL
Varför inte välja en av våra populära husbilsplatser med fantastiskt utsikt över Vänern. Eller vill du hellre ha mer avskilt och lugn och ro så finns det områden för det med hos oss.

TÄLT
Vi har både bokningsbara campingtomter för tält men även ett specifikt tältområde där du kan komma som drop-in gäst.
Aktiviteter
Aktiviteter

RELAX
När vinterkylan tränger sig in mellan väggar och tak finns det väl inte mycket härligare än att slänga sig i en jacuzzi. Vår relax i Karlstad har öppet alla säsonger.

VATTENAKTIVITETER
Vattenaktiviteter till uthyrning. Ta er ut på vårt fina vatten.

MULTIARENA
Vår multiarena är perfekt för de flesta bollsporter och är kostnadsfri för våra boendegäster.

ÄVENTYRSGOLF
Utmana familjen eller vännerna i en runda äventyrsgolf eller på vår klassiska bangolf. Ni spelar självklart på båda banorna för priset. Vem vinner minigolfturneringen?